ببر کاغذی‌ ضعیف‌کش

30-تیر-1403 / خواندن 4 دقیقه

نتانیاهو در سخنانی بعد از حمله‌ی هوایی ارتش اسراییل به غرب یمن، با اشاره به پرواز ۱۸۰۰ کیلومتری جت‌های نیروی هوایی رژیم تا اهداف خود در یمن، ایران را تهدید کرده و گفت:

جایی وجود ندارد که دستان بلند اسراییل به آن نرسد!!!

در واقع اشاره‌ی نتانیاهو به فاصله‌ی میان ایران و اراضی تحت اشغال رژیم اسراییل می‌باشد که از ۱۸۰۰ کیلومتر فاصله‌ی میان یمن و فلسطین اشغالی کمتر است. در واقع اسراییل و رسانه‌های حامی آن در قالب یک بازی تبلیغاتی، در تلاش هستند توان عملیاتی خود به‌منظور ضربه به ایران، از طریق افسانه‌ی «‌F-35های در حال پرواز در آسمان تهران» را سر زبان‌ها بیاندازند. این اقدام درست زمانی انجام می‌شود که حدود یک ماه پیش گالانت، وزیر جنگ اسراییل در سفر به آمریکا، برنامه‌ی هسته‌ای ایران را موضوع گفتگو‌های خود با مقامات کاخ‌سفید قرار داد. از سوی دیگر، طی چند روز اخیر بلینکن، وزیر امور خارجه‌ی آمریکا مدعی شد ایران یک تا دو هفته‌ی دیگر تا به‌دست آوردن موار لازم برای ساخت بمب اتم، فاصله دارد.

فارغ از هم‌زمانی این گفته‌ی نخ‌نمای امریکا علیه برنامه‌ی هسته‌ای ایران، با ورود تیم پزشکیان به پاستور، لازم است در پاسخ به هم‌زمانی این ادعا با تهدید ضمنی نتانیاهو علیه ایران، چند نکته یادآوری شود:

  • بعد از عملیات «وعده‌ی صادق»، عملیات موشکی-پهپادی ایران علیه اسراییل، رژیم دست به اجرای یک شبهه‌عملیات زد. شبهه‌عملیاتی که هیچ‌گاه مسئولیت آن را بر عهده نگرفت. عملیاتی که تنها نشان آن بقایای دو موشک در فاصله‌ی حدودا ۱۰۰ کیلومتری از مرزهای ایران بود. موشک‌هایی که جت‌های ارتش اسراییل آن‌ها را ازفاصله‌های دورتری شلیک کرده بودند. در واقع نتانیاهو در حالی پرواز ۱۸۰۰ کیلومتری جت‌های اسراییلی تا آسمان یمن بی‌دفاع را نشانه‌ی قدرت رژیم می‌داند و از آن به‌عنوان ابزاری تهدید‌آمیز علیه ایران استفاده می‌کند که در پاسخ به شلیک ۳۰۰ موشک و پهپاد ایران به سمت اسراییل، جت‌های قدرتمندش جرات نمی‌کنند خود را به فاصله‌ی حتی ۱۰۰ کیلومتری ایران برسانند.
  • حدود ۱۰ ماه از آغاز حملات رژیم اسراییل به مردم فلسطین در نوار غزه می گذرد. حملاتی که نتانیاهو هدف آن را نابودی حماس عنوان کرد بود. حال بعد از چندین ماه جنایت و قتل‌‌عام بیش از ۳۷هزار غیرنظامی، نه‌تنها حماس همچنان فعال است و توان نظامی و سیاسی خود را حفظ کرده، بلکه اسراییل مجبور شده به پای میز مذاکره برود. میزی که رژیم باید پای آن تلاش کند رضایت حماس را جلب کند، تا بتواند به جنگ غزه خاتمه دهد. جنگی که هدف آن نابودی حماس بود اما به مذاکره با حماس کشیده شد!!!

در نتیجه بهتر است اسراییل به جای عشق‌بازی تبلیغاتی با فاصله‌ی پروازی جت‌های ارتش اسراییل تا یمن بی‌دفاع، ابتدا معضل غزه را برای خود حل کند، سپس معمای شبهه‌عملیات هوایی‌ای را حل کند که حتی به ۱۰۰ کیلومتری مرزهای ایران نیز نرسید.

/پایان






 

#اسراییل #ایران