چرا با شکست سقف بازهم ضرر می‌کنیم؟

29-مرداد-1403 / خواندن 3 دقیقه

استراتژی شکست سقف یا همان داوجونز

در این استراتژی، زمانی که بازار در جهت صعودی قرار بگیرد، سقف‌ها و کف‌های بالاتری ایجاد می‌شوند که می‌توانید با شکست سقف وارد معامله خرید یا پوزیشن لانگ بشوید. این روش یکی از محبوب ترین و منطقی ترین روش‌های معامله در بازارهای مختلف است.

اما گاهی اوقات، ممکن با اینکه ارز سقف قبلی خود را شکسته است، باز هم حرکت نزولی خود را پیش می‌گیرد و کف پایینتری ایجاد می‌کند و ممکن است معامله شما وارد ضرر شده یا حد ضرر بخورد. پس از تجربیات اندکی که در 3ماه گذشته به دست آوردم و آموزش‌هایی که دیدم، دو عامل وجود دارند که به ما می‌توانند نشان بدهند که خرید در هنگام شکست سقف امن نیست یا احتمال برگشت بازار وجود دارد.

نبود تاییدیه کافی

وقتی که روند بازار ریزشی است، سپس یک سقف و کف پایینتر میزند اما سپس آن سقف قبلی را می‌شکاند، نباید به عنوان نشانه تغییر روند در نظر گرفت. می‌تواند صرفا یک حرکت خنثی باشد یا یک شکست فیک. باید منتظر ایجاد یک کف بالاتر و مجدد شکست سقف قبلی باشیم. این روش ورود دیرتری به ما می‌دهد اما اطمینان آن بیشتر است.
 

نمونه شکست سقف فیک در روند نزولی

شکست سقف در چارت ارز/بیتکوین

وقتی که یک ارز در وضعیت خنثی یا تغییر روند باشد، نشانه‌های چارت ارز به پرداخت بیتکوین می‌تواند نشانه‌های دقیق تری بسازد. برای مثال تصویر بالا چارت سولانا است. وقتی در چنین شرایطی به خرید خود شک دارید، می‌تواند بروید سراغ چارت سولانا/بیتکوین (SOL/BTC) و اگر در این چارت، سولانا سقف قبلی خود را بشکند ارزشش نسبت به بیتکوین بیشتر خواهد شد پس روند آن تثبیت می‌شود اما اگر چارت دلاری آن سقف را بشکند اما چارت بیتکوین آن سقف پایینتر بزند، شکست فیک صورت می‌گیرد.

چارت سولانا/بیتکوین (SOL/BTC)

 

امیدوارم این مقاله کوتاه برایتان مفید بوده باشد و بتواند با نکات آن معاملات بهتری در بازار کریپتو تجربه کنید. اگر این مقاله برای شما مفید بود خوشحال می‌شوم از طریق دونیت کردن از طریق همین سایت از من حمایت کنید تا بتوانم انگیزه بیشتری برای درمیان گذاشتن دانسته هایم با شما پیدا کنم.

کریپتو بیتکوین سولانا btc sol استراتژِی مالی