هدف پروژه: هدف این پروژه، جمعآوری یک دیتاست جامع از تاثیرات اختلالهای شبکه بر تجربه کاربران در بازیهای آنلاین است. این دیتاست به محققان و توسعهدهندگان کمک میکند تا بهبودهای لازم را در شبکه و بازیها ایجاد کنند.
سناریوی پروژه: در این پروژه، انواع مختلفی از اختلالهای شبکه (مانند تأخیر، نوسانات پهنای باند، قطع و وصل شدن ارتباط) بر روی بازیهای آنلاین پیادهسازی شدهاند. کاربران با شرکت در این بازیها، این اختلالها را تجربه کرده و دادههای مورد نیاز را برای ما فراهم میکنند.
مراحل پروژه:
- شبیهسازی اختلالهای شبکه: ابتدا اختلالهای مختلف شبکه توسط تیم فنی شبیهسازی و به بازیها اضافه میشوند.
- تست و ارزیابی بازیها: بازیهای تحت تاثیر این اختلالها توسط کاربران تست میشوند.
- جمعآوری دادهها: دادههای مربوط به تجربه کاربران در مواجهه با هر نوع اختلال جمعآوری و ذخیره میشود.
- تحلیل دادهها: دادههای جمعآوری شده مورد تحلیل قرار میگیرند تا تاثیرات اختلالهای مختلف بر تجربه کاربری مشخص شود.
نتایج مورد انتظار:
- شناسایی نقاط ضعف و مشکلات شبکه در بازیهای آنلاین.
- فراهم آوردن دادههای ارزشمند برای بهبود تجربه کاربران.
- ارائه راهکارهایی برای کاهش تاثیرات منفی اختلالهای شبکه.
مشارکت کاربران: کاربران نقش حیاتی در این پروژه دارند، زیرا با تجربه واقعی اختلالها و ارائه بازخورد، دادههای ارزشمندی را فراهم میکنند که اساس تحلیلهای بعدی خواهد بود.
آدرس وب اپلیکیشن: بزودی آدرس وب اپلیکیشن بعد از بررسی تستهای فنی در اختیار کاربران قرار میگیرد.
دانشگاه اصفهان
فلسک
شبکه
نوسانات شبکه
بازی آنلاین
اختلالات شبکه
اختلال شبکه
موتور webgl
بازی